Zajęcia "Przyjazna matematyka" prowadzone były w dwóch 17-osobowych grupach
przez panią Bogusławę Niedzielską oraz panią Iwonę Kuźmicz.
Na zajęciach uczniowie zwykle pracowali w małych grupach.
Liczne środki dydaktyczne zakupione za pozyskane fundusze w znacznym stopniu
uatrakcyjniały zajęcia. Uczniowie mieli możliwość utrwalania trudnych zagadnień
za pomocą zabawy np. zamiana jednostek układali Domino Schubitrix,
rozwijali wyobraźnię przestrzenną dzięki klockom Soma.
Bawiąc się w sklep nie tylko dokonywali obliczeń na kalkulatorach,
ale również ważyli towar na wagach szalkowych.
Budowali również szkielety graniastosłupów, obliczali objętość tych brył.
Wyznaczali działki o powierzchni np. 1 ara , 6 arów na boisku szkolnym
używając taśm mierniczych.
Uczestnicy zajęć głównie rozwiązywali zadania mające na celu wykorzystanie
ich umiejętności w sytuacjach praktycznych, często połączone z zajęciami w terenie,
czy korelacją miedzy przedmiotową. Bardzo atrakcyjnymi zajęciami okazał się wyjazd
do Arboretum Bramy Morawskiej - gdzie wykonywali zadania związane ze skalą,
obliczali rzeczywiste odległości obiektów przyrodniczych, wyznaczali długości Mini-ZOO,
długości szlaków oraz potoków, odnajdowali obiekty posługując się tylko i wyłącznie mapą.
Nie zabrakło również zajęć na, których nie tylko rozwiązywali krzyżówki i rebusy,
ale również sami je tworzyli. Chętnie wykonywali prace wykorzystując origamii czy układali Tangram.
Na zajęciach realizowano tematy wykraczające poza program między innymi dzieci
poznały co to jest symetria, szukały jej w najbliższym otoczeniu, wykonywali również serwetki.
Uczestnicy poznali bryły platońskie, sami skonstruowali dwudziestościan foremny.
Podczas realizacji tematów ze statystyki analizowali ankiety ewaluacyjne,
dokonywali obliczeń procentowych oraz przedstawili graficznie wyniki tych ankiet.
Wynikało z nich, Że zdecydowana większość uważa, że zajęcia pozalekcyjne
realizowane w ramach projektu "Szkoła wielka jak świat" powinny być kontynuowane
w przyszłości ponieważ, były fajne, ciekawe, potrzebne, poszerzały wiedzę uczniów,
rozwijały zainteresowania, logiczne myślenie, pomogły przyswoić trudne zagadnienia,
pozwoliły wiele się nauczyć oraz lepiej funkcjonować w grupie.