Zajęcia taneczne dla klas I-III

prowadzone są przez panią Małgorzatę Kosmala






ROK SZKOLNY 2010/2011


Zajęcia taneczne prowadzone są, wśród uczniów klas I - III, na podstawie autorskiego programu "PRZYGODA Z TAŃCEM, RUCHEM I MUZYKĄ".
Wykorzystanie tańca i ruchu przy muzyce w pracy z dziećmi daje duże możliwości w kierowaniu rozwojem ich osobowości i sprawności psychofizycznej.
Zabawowa forma tańca sprzyja odprężeniu psychicznemu, zmniejsza napięcia i likwiduje źródła frustracji. Dzieci wyzbywają się kompleksów,
zahamowań, otwierają się na świat, są spontaniczne i bardzo często odnajdują swoje miejsce w grupie rówieśniczej.

Na zajęciach tanecznych realizowane będą różnorodne formy związane z ruchem i muzyką.
Podczas spotkań dzieci będą uczyć się układu choreograficznego tańca nowoczesnego oraz tańca z pomponami.
W atmosferze zabawy poznawać będą także podstawowe kroki tańca towarzyskiego (nauczą się, jak "serduszko puka w rytmie cha-cha,
rozwijać będą estetykę tańca w walcu angielskim i tańczyć rock and rolla). Uczniowie będą uczestniczyć w ciekawych zabawach ruchowych przy muzyce
z wykorzystaniem nietypowych przyborów ( balony, chusty do tańca, gazety, folie bąbelkowe itp.).
Wiele miejsca zajmować będzie ekspresja ruchowa ("pewnej nocy zabawki postanowiły urządzi sobie zabawę", "teatr cieni", "wystawa obrazów",
"kukiełka", "lustrzane odbicie" itp.). Uczestnicy zajęć odbędą również "wyprawę na planetę Jogi" (poznają proste ćwiczenia relaksacyjne
i " bajkę o wróżce i drewnianym pajacyku" ).
W trakcie cotygodniowych spotkań dzieci będą mogły obcować z tańcem, ruchem i muzyką oraz czerpać z tego radości i przyjemności.





Oto nasze zmagania z balonami:



A tak pracujemy z pomponami:



Czas odpocząć:




ROK SZKOLNY 2011/2012



Od września 2011 roku wyruszyliśmy w dalszą "przygodę z tańcem , ruchem i muzyką".
Uczestnicy "wyprawy" doskonalą swoje poczucie rytmu, wrażliwość na muzykę i umiejętność używania w tańcu rekwizytów
tj. kapelusze, wstążki gimnastyczne, chusty, pompony.

W ramach prowadzonych zajęć dzieci nauczyły się podstawowych kroków tańca narodowego - krakowiak.
Tańczyły rock and rolla. Utrwalały taniec towarzyski cha-cha.
Realizowane były również zabawy przy muzyce oraz ekspresja ruchowa.

Przed nami jeszcze wiele radosnej zabawy z tańcem. Nauczymy się kroków uproszczonych samby i poloneza.
Poznamy tajemnice baletu. Opanujemy prostą choreografię tańca nowoczesnego.
Ponadto przeniesiemy się w świat bajek tańcząc do utworów z filmów (tj. Król Lew, Dziadek do orzechów itp.),
zamienimy się w Indian, odwiedzimy niebezpieczna dżunglę oraz odbędziemy wyprawę po skarby ze smoczej góry.
Wszystko po to, aby wzbudzać u dzieci zamiłowanie do tańca i ruchu przy muzyce - aktywnego spędzania czasu wolnego.


Improwizacje taneczne z chustami





Zabawy z kolorowymi wstążkami





Poznajemy tajniki walca angielskiego




TANIEC:

Najpierw na sportowo...



...później w eleganckim stylu:




...i przygoda z POLONEZEM



PODSUMOWANIE



Zajęcia taneczne prowadzone były, wśród uczniów klas II i III,
na podstawie autorskiego programu "PRZYGODA Z TAŃCEM, RUCHEM I MUZYKĄ".
Na spotkaniach realizowane były różnorodne formy związane z ruchem i muzyką.
Podczas zajęć dzieci tańczyły z przyborami tj. pompony, kapelusze, chusty, wstążki gimnastyczne.
Dzięki czemu rozwijały swoje poczucie rytmu, wrażliwość na muzykę i umiejętność
używania w tańcu rekwizytów.
W atmosferze zabawy, uczestnicy, poznali podstawowe kroki tańca towarzyskiego
(cha-cha, walc angielski, rock and rolla, samba).
W ramach prowadzonych zajęć nauczyły się także podstawowych kroków tańca narodowego
- krakowiaka i poloneza. "Młodzi tancerze" odkryli również tajemnice baletu.
Wiele miejsca zajmowała ekspresja ruchowa ("pewnej nocy zabawki postanowiły
urządzi sobie zabawę", "teatr cieni" , "wystawa obrazów", "kukiełki", "lustrzane odbicie").
Uczniowie uczestniczyli w ciekawych zabawach ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem
nietypowych przyborów tj. balony, gazety, folie bąbelkowe. Na takich spotkaniach
dzieci przenosiły się w świat bajek, zmieniały się w Indian, odwiedziły niebezpieczną
dżunglę oraz odbyły wyprawę po skarby ze smoczej góry. Wszystko po to,
aby wzbudzać w nich zamiłowanie do ruchu przy muzyce - aktywnego spędzania czasu wolnego.
W trakcie cotygodniowych spotkań dzieci mogły obcować z tańcem, ruchem i muzyką
oraz czerpać z tego radości i przyjemności.