Adventures with English
zajęcia z języka angielskiego dla klas I-III

prowadzone są przez panią Halinę Syjud




ROK SZKOLNY 2010/2011


Kółko języka angielskiego "Adventures with English" przeznaczone jest dla uczniów klas I - III.
Zajęcia odbywają się w pracowni języka angielskiego, gdzie uczniowie mają możliwość korzystania
ze słuchawek oraz sprzętu audiowizualnego.

Na zajęciach uczniowie poznają nowe zagadnienia gramatyczne i leksykalne.
Tworzony jest bank słówek do poszczególnych modułów tematycznych.
Bardzo chętnie i z ogromnym zaangażowaniem uczniowie wykonują projekty,
które są eksponowane na szkolnych gazetkach.

Dzięki uczęszczaniu na zajęcia uczniowie rozwijają umiejętności mówienia o sobie,
o swoich upodobaniach i relacjach z innymi ludźmi.
Ponadto, uczniowie mają możliwość zgłębiania swojej wiedzy na temat
kultury krajów anglojęzycznych. Zapoznając się z kulturą i tradycją rodzimych
użytkowników tego języka uczestnicy zajęć nie tylko poszerzają swoją wiedzę,
ale przede wszystkim zwiększana jest ich motywacja do nauki języka obcego.

Zajęcia urozmaicane są różnego rodzaju technikami aktywizującymi, dodatkowymi ćwiczeniami,
grami oraz zabawami z wykorzystaniem ciekawych pomocy dydaktycznych.
Do przeprowadzania tychże zajęć stworzyłam i tworzę autorskie karty pracy dla uczniów.






ROK SZKOLNY 2011/2012




W pierwszym półroczu uczniowie w ramach zajęć uzupełniali karty pracy
dotyczące poznanych wcześniej zwrotów i wyrazów w języku angielskim.

Następnie odgrywali krótkie scenki sytuacyjne związane z pobytem w sklepie.

Z ogromnym zaangażowaniem wykonywali drzewa genealogiczne swoich rodzin.
Przepięknie wykonane prace zdobiły gazetkę szkolną i były podziwiane przez uczniów,
nauczycieli i rodziców naszej szkoły.

Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi informacjami dotyczącymi
Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Wspólnie wykonali projekt, na którym zostały umieszczone flagi Stanów Zjednoczonych,
mapa kraju oraz ciekawostki związane z kulturą i tradycją poznanego kraju anglojęzycznego.



Kanada

Uczniowie zapoznali się z najważniejszymi faktami dotyczącymi Kanady.
Obejrzeli ciekawą prezentację multimedialną oraz wykonali projekt,
który został wyeksponowany na szkolnej gazetce.








Maski karnawałowe

Ciekawe zajęcia związane z wielobarwnym korowodem tańczących ludzi
były okazją do wykonania masek na bal przebierańców.
Ponadto, uczniowie dowiedzieli sie wielu ciekawych rzeczy
związanych z karnawałem w Notting Hill.







Australia








Anglia, Walia, Szkocja









USA





PODSUMOWANIE



Zajęcia "English Adventure" realizowane w ramach projektu "Szkoła wielka jak świat"
współfinansowanego z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego
przeznaczone dla uczniów klas młodszych naszej szkoły cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
Uczestnicy zajęć bardzo chętnie i systematycznie brali w nich udział.
W pierwszym roku realizacji projektu zajęcia odbywały się w pracowni
języka angielskiego, gdzie uczniowie mieli możliwość korzystania ze słuchawek
oraz sprzętu audiowizualnego.
W drugim roku miejscem spotkań była również pracownia języka angielskiego
wyposażona dodatkowo w tablicę interaktywną oraz laptopy zakupione ze środków projektu.
Na zajęciach uczniowie poznawali nowe zagadnienia gramatyczne i leksykalne.
Tworzony był bank słówek do poszczególnych modułów tematycznych.
Bardzo chętnie i z ogromnym zaangażowaniem uczniowie wykonali wiele projektów,
które były eksponowane na szkolnych gazetkach. Dzięki uczęszczaniu na zajęcia
uczniowie rozwijali umiejętności mówienia o sobie, o swoich upodobaniach
i relacjach z innymi ludźmi.
Ponadto, uczniowie mieli możliwość zgłębiania swojej wiedzy na temat kultury
krajów anglojęzycznych. Dzięki wykorzystaniu multimedialnych środków wiedzę
tę przedstawiałam uczniom poprzez różnego rodzaju prezentacje multimedialne
czy też ciekawe filmy. Poza tym uczniowie sami szukali w Internecie ciekawostek
dotyczących omawianych przeze mnie zagadnień. Zapoznając się z kulturą i tradycją
rodzimych użytkowników tego języka uczestnicy zajęć nie tylko poszerzyli
swoją wiedzę ale przede wszystkim zwiększona została ich motywacja do nauki języka obcego.
Zajęcia urozmaicane były różnego rodzaju technikami aktywizującymi,
dodatkowymi ćwiczeniami, grami oraz zabawami z wykorzystaniem ciekawych
pomocy dydaktycznych. Ogromnym atutem było używanie laptopów,
gdzie każdy uczestnik indywidualnie pracował wykorzystując interaktywne CD-Romy
czy też rozwiązywał dostosowane do swego poziomu ćwiczenia on-line.
Do przeprowadzania tychże zajęć stworzyłam autorskie karty pracy dla uczniów.
Cieszyły się one dużym zainteresowaniem wśród uczestników,
którzy wypełniali je z ogromnym zaangażowaniem.